Ce este bioplasticul și ce rost are să-l cunoaștem mai bine?
Invităm adolescenți cu vârsta între 10 și 14 ani să participe la un tur ghidat și atelier practic în cadrul expoziției ”Legături Chimice”. Activitatea propusă deschide o conversație despre materialele care ne înconjoară și relația noastră (aproape absentă) cu ele. Începem cu un tur ghidat adaptat pentru tineri, care introduce contextul expoziției și ridică întrebări despre cum este documentată, percepută și transmisă o industrie precum cea chimică.
Ulterior, ne concentrăm asupra bioplasticului, un material prezent tot mai des în viața noastră, dar adesea înțeles superficial. Explorăm ce înseamnă „bio” în bioplastic, cum este produs, ce mituri îl înconjoară și ce forme capătă atunci când este folosit nu doar în industrii, ci și în artă și design critic.
În partea practică a atelierului, participanții vor lucra într-un format de mic laborator creativ: vor analiza și experimenta direct cu granule și folii de bioplastic, lăsând urme, întrebări și obiecte rezultate din observație și intuiție. Această activitate își propune să traducă teme complexe (precum industrializarea, reciclarea, ecologia materialelor și gândirea critică despre „sustenabilitate”) într-o formă accesibilă și provocatoare pentru tineri.
Participarea este gratuită, însă locurile sunt limitate. Te poți înscrie completând formularul: https://form.typeform.com/to/P7B5Iv3y
Cine ține atelierul?
Mimi Ciora este artistă vizuală, cu o practică interdisciplinară concentrată pe relațiile dintre natură, corpul uman și impactul ecologic al intervenției umane. Activitatea sa integrează cercetarea artistică cu metode participative, într-un cadru colaborativ și critic. Absolventă a specializării Grafică și a unui master în Arte Vizuale – Materie și Concept, la Facultatea de Artă și Design din Timișoara, cu formare psihopedagogică de nivel I.
Mimi Ciora este artistă vizuală, cu o practică interdisciplinară concentrată pe relațiile dintre natură, corpul uman și impactul ecologic al intervenției umane. Activitatea sa integrează cercetarea artistică cu metode participative, într-un cadru colaborativ și critic. Absolventă a specializării Grafică și a unui master în Arte Vizuale – Materie și Concept, la Facultatea de Artă și Design din Timișoara, cu formare psihopedagogică de nivel I.
Cu peste 15 ani de activitate profesională în sfera artistică și educațională, a coordonat numeroase proiecte culturale independente și activități nonformale, construind contexte de învățare incluzive și participative, în care creativitatea este încurajată prin metode experimentale.
Co-finanțat de Primăria Municipiului Timișoara prin Centrul de Proiecte, Ordinul Arhitecților din România prin Timbrul de Arhitectură