Din ce (mai) e făcută lumea? Mic Laborator: Bioplastic is back!
31 octombrie, la Faber, în cadrul expoziției „Legături Chimice” cu Mimi Ciora
În această întâlnire, ne întoarcem la un material care pare să aibă superputeri, bioplasticul. Creat din ingrediente naturale, el promite să fie o alternativă mai prietenoasă la plasticul clasic, care poluează planeta. Dar oare chiar este așa? Vom descoperi împreună!
În timp ce explorăm expoziția Legături Chimice, vom vorbi despre design, sustenabilitate și procesele de producție, atât la scară industrială, cât și în varianta DIY, adică „fă-o singur”. Vom învăța cum se obține bioplasticul, ce poate face și care sunt limitele lui.
Apoi, ne vom pune creativitatea la treabă:
vom împleti, picta, ștampila, decupa transformând bioplasticul într-un material expresiv, care poate spune povești prin formă, textură și culoare.
Scopul atelierului nu e doar să învățăm ce este bioplasticul, ci să îi găsim sensuri noi, poate mai poetice, mai jucăușe sau chiar mai critice. Fiindcă fiecare material poartă în el o istorie: de unde vine, cum a fost creat și ce poate deveni mai departe.
vom împleti, picta, ștampila, decupa transformând bioplasticul într-un material expresiv, care poate spune povești prin formă, textură și culoare.
Scopul atelierului nu e doar să învățăm ce este bioplasticul, ci să îi găsim sensuri noi, poate mai poetice, mai jucăușe sau chiar mai critice. Fiindcă fiecare material poartă în el o istorie: de unde vine, cum a fost creat și ce poate deveni mai departe.
Despre Mimi Cioara
Mimi Ciora este artistă vizuală, cu o practică interdisciplinară concentrată pe relațiile dintre natură, corpul uman și impactul ecologic al intervenției umane. Activitatea sa integrează cercetarea artistică cu metode participative, într-un cadru colaborativ și critic. Absolventă a specializării Grafică și a unui master în Arte Vizuale – Materie și Concept, la Facultatea de Artă și Design din Timișoara, cu formare psihopedagogică de nivel I. Cu peste 15 ani de activitate profesională în sfera artistică și educațională, a coordonat numeroase proiecte culturale independente și activități nonformale, construind contexte de învățare incluzive și participative, în care creativitatea este încurajată prin metode experimentale.









